SP-leider Jimmy Dijk gaat op stap in Rotterdam

20 maart 2024

SP-leider Jimmy Dijk gaat op stap in Rotterdam

Foto: SP Rotterdam

Jimmy Dijk, de nieuwe fractievoorzitter van de SP, nodigt jongeren op vrijdag 22 maart 20:00 uit voor een drankje en een praatje in Café Ech Wel, Parkkade 27, 3016 GN. Terwijl hij biertjes tapt, gaat hij daar in gesprek om verhalen en ideeën op te halen van jonge mensen. Deze verhalen neemt hij mee naar de Tweede Kamer. 'Ik roep iedereen op die zich frustreert over de huidige politiek en die ideeën heeft over hoe het beter kan, om zich met de politiek en met de SP te bemoeien. Laten we daar samen over in gesprek gaan. En waar kan dat beter dan gezellig in de kroeg?

De avond, welke voor iedereen onder de 28 toegankelijk is - van student op het mbo en de universiteit, tot werkende jongeren -, maakt onderdeel uit van verschillende avonden door het hele land die hij samen met SP Jongeren organiseert. Volgens Dijk zijn het de jongeren die voorop lopen in de strijd voor een betere wereld. 'De steeds hogere kosten, de wooncrisis en het verpesten van het klimaat door de fossiele industrie raakt jongeren hard. Door de kletsende klasse worden hun problemen weggewuifd in plaats van aangepakt. Het is tijd om daar verandering in te brengen'.

Jimmy staat vanaf 20.00 uur achter de bar in Café Ech Wel, Parkkade 27, 3016 GN en vanaf 20.30 gaat hij in gesprek met alle aanwezigen. De eerste twee biertjes zijn gratis. Je kunt je aanmelden via doemee.sp.nl/op-stap-met-jimmy-dijk-Rotterdam