Nieuws, mei 2007

30 mei 2007

Ivóór 10 juni: In debat over wonen, bouwen en slopen in Rotterdam

Op zondag 10 juni gaat het in politiek café Ivóór over huisvesting. SP-raadslid Leo de Kleijn gaat in debat met directeur van woningbouwcorporatie Com.wonen Margriet Drijver. Tevens te gast is Wytze Patijn, decaan Bouwkunde aan de TU Delft, en bewoners die de motor zijn achter het verzet tegen sloop in allerlei Rotterdamse wijken, zoals in Vreewijk, Crooswijk, de Zwaerdecroonstraat en andere plekken in Rotterdam. Bewoners en actievoerders praten mee. Ook treedt zangeres Caroline van der Stokker op.

29 mei 2007

SP: ‘ID’ers verdienen beter’

De SP Rotterdam stelt voor de banen van 1250 ID’ers voor wie nog geen oplossing is gevonden om te zetten in reguliere banenn en zo hun functies voor de stad te behouden. In de nota ID’ers verdienen beter! (PDF) stelt de SP dat door de verplichte uitstroom van mensen met een ID-baan gaten dreigen te vallen in de Rotterdamse samenleving.

28 mei 2007

Dunya: 2750 keer Openheid over Irak

Op het Dunya-festival, zondag in het Euromastpark, haalden 55 SP-vrijwilligers totaal 2.750 handtekeningen op voor Openheid over Irak. Daarmee komt de Rotterdamse teller op totaal 17.067 steunbetuigingen voor een onderzoek naar de Nederlandse steun aan de oorlog in Irak te staan. Heel veel Rotterdammers weten al van de wens van een onderzoek en ondersteunen de oproep van harte.

27 mei 2007

SP te zien in Boijmans

De huisstijl en campagne van de SP zijn de komende twee maanden te bewonderen in museum Boijmans van Beuningen. De door Thonik ontworpen campagne is een van de veertien genomineerden voor de belangrijke Rotterdam Designprijs. Eind juni beslist een internationale jury aan wie de prijs uiteindelijk wordt toegekend. Tot die tijd worden onder andere de SoeP-expres en de SP-ligfiets in Boijmans geëxposeerd.

25 mei 2007

Arda Gerkens aanwezig op Pophoorzitting in Waterfront

Met de slogan ‘Rotterdam has got that pop! How to get that pop back in Rotterdam’ organiseert de commissie voor Jeugd, Onderwijs en Cultuur een openbare hoorzitting over de Rotterdamse popsector. De hoorzitting is een initiatief van de Rotterdamse SP-fractie.