Ivóór 10 juni: In debat over wonen, bouwen en slopen in Rotterdam

30 mei 2007

Ivóór 10 juni: In debat over wonen, bouwen en slopen in Rotterdam

Op zondag 10 juni gaat het in politiek café Ivóór over huisvesting. SP-raadslid Leo de Kleijn gaat in debat met directeur van woningbouwcorporatie Com.wonen Margriet Drijver. Tevens te gast is Wytze Patijn, decaan Bouwkunde aan de TU Delft, en bewoners die de motor zijn achter het verzet tegen sloop in allerlei Rotterdamse wijken, zoals in Vreewijk, Crooswijk, de Zwaerdecroonstraat en andere plekken in Rotterdam. Bewoners en actievoerders praten mee. Ook treedt zangeres Caroline van der Stokker op.

Waarom blijft Rotterdam betaalbare huizen slopen en waarom laten we de woningnood steeds verder groeien? Hoe kunnen we de Rotterdamse wijken beter mengen zonder mensen uit hun huis te jagen? Hoe zorgen we dat leegstand en achterstallig onderhoud wordt aangepakt? En hoe maken we de Rotterdamse achterstandswijken weer fijne wijken?

Politiek café Ivóór is een bruisend debatcafé in het hart van Rotterdam. Eens per maand, op zondagmiddag, wordt in café Dizzy gepraat over politiek en cultuur in Rotterdam, Nederland en de wereld. Ivóór is een initiatief van de SP.

Wanneer: Zondag 10 juni, 15.00 – 17.00 uur
Waar: Jazzcafé Dizzy, ‘s-Gravendijkwal 127.
Meer informatie: www.politiekcafeivoor.nl