Raadsleden aan het woord

31 mei 2007

Raadsleden aan het woord

Oosterflank

Als eerste wil ik de heer Van Dijk van de VVDfractie bedanken voor zijn inzet in de deelgemeente over de afgelopen 16 jaar. Dit is een prestatie op zich en wij wensen de heer Van Dijk dan ook veel succes buiten de deelraad.
Op maandagochtend 21 mei ben ik met een aantal andere mensen door de wijk Oosterflank gelopen. Een wijk die aandacht verdient. Het Semiramispark, waar de prullenbakken en bruggetjes kapot zijn. Een park waar zwerfvuil één geheel is met de omgeving. Erg jammer en hier moet snel wat aan gebeuren. De Evenaar, met haar Evenaarsplein. Een mooi kunstwerk dat mensen aanspreekt. Bewoners die zich inzetten samen met de bewonersorganisatie (SBO) is een mooi voorbeeld over hoe mensen bij hun omgeving betrokken zijn. Rond de Sjanghailaan, waar mensen zich zorgen maken om de woonomgeving. Er zijn grote verzakkingen die steeds erger worden.
Oosterflank is een mooi gebied met een groot nabij winkelcentrum. Maar ook een gebied met haar bewoners die wensen hebben op het vlak van wonen in een schone en hele woonomgeving.

Marc BoerMarc Boer, fractievoorzitter SP Prins Alexander.