Nieuws, juli 2016

25 juli 2016

Campagne voor Nationaal Zorgfonds ook in Rotterdam gestart

Foto: Liesbeth Hoogenboom/SP

Een Nationaal Zorgfonds, zonder eigen risico. Dat is wat er moet komen volgens artsen, fysiotherapeuten, andere werkenden in de zorg, ouderenorganisaties, studentenorganisaties, verschillende politieke partijen... eigenlijk iedereen die je spreekt. Want wie krijgt niet op een dag met zorg te maken? In Rotterdam gingen afgelopen donderdag de campagne van start om zo'n fonds van de grond te krijgen.

14 juli 2016

Hark het Quarantaine-gebied niet aan

Foto: Liesbeth Hoogenboom/SP

De SP-fractie gaat geregeld buurten in de wijken van Rotterdam. Afgelopen maandag waren de bewoners van een wel heel bijzonder stukje grond aan de beurt: het quarantaine-eiland, gelegen even buiten Heijplaat, aan de Maas, tegenover Schiedam-Zuid. Het Havenbedrijf heeft namelijk plannen met het terrein, dat bol staat van de geschiedenis, en die zien er niet allemaal al te best uit...

12 juli 2016

Rode Veer voor Querien Velter

Foto: SP

De Rode Veer is afgelopen zondag uitgereikt aan Querien Velter. Zij kreeg de prijs voor haar tomeloze inzet de afgelopen maanden in de campagne voor het woonreferendum.

7 juli 2016

Plan en geld voor geteisterd Oud-Crooswijk

Foto: Edwin de Voigt

Volgens de sociale index is het oer-Rotterdamse Oud-Crooswijk de slechtste wijk van de stad. In het gebiedsplan van 2014 werd vastgesteld dat er een stevige sociale aanpak nodig is, waar mogelijk gecombineerd met het opknappen van de woningen en de buitenruimte. Bij de evaluatie in 2016 blijkt dat de situatie in de wijk verslechterd is. Vandaag bespreekt de gemeenteraad de voorjaarsnota. De SP dient hierbij een voorstel in om dit jaar nog een plan op te stellen inclusief financiering voor de verbetering van Oud-Crooswijk.

SP: onthard de stad

Het klimaat verandert en dat merk je in versteende steden als Rotterdam het sterkste. Het voorkomen van klimaatverandering is de beste oplossing, maar in de tussentijd vindt de SP dat de stad beter voorbereid moet zijn op deze verandering. Vandaag diende de partij bij voorjaarsnota een voorstel in om steen en asfalt in de stad te vervangen door groen.

7 juli 2016

Voorjaarsnota: de Rotterdammer heeft het nakijken

Foto: SP

Vandaag bespreekt de gemeenteraad de voorjaarsnota. Een slap verhaal van het stadsbestuur dat de Rotterdammer niet vooruit zal helpen. Bezuinigd wordt er – nog verder – op het armoedebeleid en geld dat bestemd is voor zorg wordt niet uitgegeven. De rode loper wordt uitgerold voor toeristen in de binnenstad , de mensen in de wijken erachter hebben het nakijken.