Nieuws, januari 2016

29 januari 2016

Delfland de pot op!

De SP roept op tot actie tegen het Hoogheemraadschap van Delfland. Het Hoogheemraadschap heeft besloten de kwijtschelding voor minima af te schaffen. Door dit besluit moeten gezinnen die op of onder het bijstandsniveau zitten 285 euro per jaar betalen voor de zuivering van rioolwater. Veel mensen die het al niet breed hebben komen hierdoor nog verder in de financiële problemen.

28 januari 2016

Buurten in het Oude Noorden

De SP-fractie ging op pad in het Oude Noorden, buurten in de wijken. Even bijpraten of kennismaken met buurtorganisties, de mensen achter initiatieven en instellingen, telkens in een andere buurt. Bij Top van Noord, Jan van der Ploeghuis, buurthuis Mozaïek en buurtvereniging Woelwijkstraat.

26 januari 2016

Goede discussie bij presentatie 'Surinamers in de Polder'

Foto: Ineke Palm/SP

SP-Kamerlid Harry van Bommel presenteerde afgelopen zondag zijn boek 'Surinamers in de Polder' in Rotterdam. Het werd een middag met interessante discussie en een les historie.

19 januari 2016

Veiligheid moet niet aan risicobedrijven worden overgelaten

Foto: SP

Rotterdamse risicobedrijven in de haven willen voortaan de veiligheid zelf regelen. Staatssecretaris Dijksma heeft afgelopen maandag beloofd daar serieus naar te kijken. De SP vindt dat, gelet op de opstelling van sommige bedrijven richting toezichthouder DCMR en schandalen als bij Odfjell, helemaal geen goed idee. SP-raadslid Tom Weerdmeester wil aanstaande donderdag van de wethouder weten wat hij gaat doen om de verkwanseling van de veiligheid van medewerkers en omwonenden tegen te houden.

19 januari 2016

Meer geld voor het hele onderwijs

Foto: Michiel Knoops
De SP Rotterdam is blij dat er meer geld geïnvesteerd gaat worden in het Rotterdamse onderwijs. Voor een goede toekomst voor de Rotterdamse kinderen is een goed functionerend onderwijs belangrijk. De SP is alleen teleurgesteld dat de pot van 8 miljoen alleen besteed wordt aan het aantrekken van nieuwe leraren.Lees verder
15 januari 2016

Rotterdam weinig Leefbaar met Leefbaar

De SP is geschrokken van de resultaten die de Leefbarometer 2015 weergaf. Volgens de cijfers van het ministerie van binnenlandse zaken is Rotterdam "zwak".