Nieuws, oktober 2015

28 oktober 2015

Tekort huurwoningen niet schuld van vluchteling

Foto: SP

De SP vindt dat het Rotterdamse college, niet de vluchteling, schuld heeft aan het tekort aan huurwoningen. De partij wil dat er per direct gestopt wordt met de verkoop van sociale huurwoningen. Naast het bestaande tekort aan goedkope woningen, moet Rotterdam komende tijd ook zorgen voor voldoende woningen om statushouders te huisvesten. Maar terwijl de vraag naar betaalbare huisvesting groeit, blijft het college stoïcijns vasthouden aan een, in hun ogen, gewenste afname van de goedkope voorraad. De SP dient vandaag bij de begrotingsbehandeling een motie in om de verkoop van corporatiewoningen te stoppen.

27 oktober 2015

Pieter Schol nieuw raadslid SP!

Pieter Schol (57) wordt 5 november geïnstalleerd als tijdelijk raadslid voor de SP. Hij vervangt Sun van Dijk, die vanwege zwangerschapsverlof voor enkele maanden afstand doet van haar raadszetel. Pieter Schol neemt zitting in de commissie Zorg, Onderwijs, Cultuur en Sport.

27 oktober 2015

Wethouder onvolledig over Carnissetuin

Foto: SP

In de huidige plannen van Hart van Zuid moet de Carnisstuin wijken voor meer parkeerplaatsen voor het Hoornbeeckcollege. De SP-fractie ontdekte echter dat de tuin helemaal geen onderdeel uitmaakte van de oorspronkelijke plannen. De wethouder beweert weliswaar dat de gemeenteraad in 2011 heeft ingestemd met de plannen voor Hart van Zuid, inclusief de tuin, maar dat is dus onjuist. SP-raadslid Querien Velter: 'Woensdag zal ik de wethouder hierover in de raadscommissie ter verantwoording roepen. Wat de SP betreft is de strijd voor behoud van de Carnissetuin nog lang niet gestreden.'

26 oktober 2015

Beverwaard: Trots op de wijk en gekrenkt door negatieve beeld

Foto: Beverwaardigheden / www.beverwaardigheden.nl
De SP gaat de komende weken en maanden in gesprek gaan met de bewoners van de Beverwaard om hun zorgen te horen en samen op te komen voor een beter Beverwaard. De SP wil met de bewoners aan de slag voor een beter Beverwaard mét AZC.  Dit weekend hebben de eerste bijeenkomsten plaats gevonden.Lees verder
26 oktober 2015

Gebiedscommissies: zonder inzicht geen uitzicht

Meer erkenning voor verantwoordelijkheden, meer inzicht in beschikbare middelen, een duidelijker taakverdeling en directe toegang tot de ambtenarij. Dit zijn belangrijke aanbevelingen die de rekenkamer heeft gedaan in een onderzoek naar het functioneren van de gebiedscommissies. De SP pleit in de gemeenteraad voor het overnemen van alle verbeterpunten van de rekenkamer.

22 oktober 2015

Wervelend SP-voorzittersdebat tussen Sharon en Ron

Over enkele weken kiezen de leden van de SP een nieuwe voorzitter. De twee kandidaten, Ron Meyer en Sharon Gesthuizen, kwamen op vrijdag 16 oktober naar Rotterdam om met elkaar en met de leden de discussie aan te gaan. Het kritische publiek vroeg de kandidaten het hemd van het lijf over tal van zaken, van de thema's waaraan we prioriteit moeten geven tot de invloed van leden op belangrijke beslissingen.