Nieuws, september 2015

28 september 2015

SP Rotterdam steunt metaalwerkers

Foto: Ineke Palm/SP

Afgelopen vrijdag demonstreerden honderden metaalwerkers voor een betere CAO. De SP afdeling Rotterdam steunt de mensen in hun eisen en deelde flyers uit als hart onder de riem.

23 september 2015

Leefbaar laat Wielewaal vallen

Foto: SP
Met één volle bus kwamen de bewoners van de Wielewaal naar het stadhuis om de gemeenteraad hun zorgen kenbaar te maken over de voorgenomen sloop van hun wijk door woningcorporatie Woonstad. Wethouder Schneider bleek ongevoelig voor de argumenten. Wat hem betreft moeten de Wielewaalers plaats maken voor mensen met een hoger inkomen.Lees verder
17 september 2015

Meldpunt 'Werken zonder Loon' landelijk afgetrapt

Foto: Liesbeth Hoogenboom/SP

SP-Kamerlid Sadet Karabulut opende afgelopen maandag officieel het Meldpunt Werken zonder Loon. Bij het meldpunt kunnen uitkeringsgerechtigden die moeten werken voor hun uitkering of verplicht vrijwilligerswerk moeten doen hun ervaringen melden. Bij de drukbezochte aftrap in de Pauluskerk in Rotterdam vertelde een aantal 'slachtoffers' hun verhaal en na afloop was het actiecomité met zo'n dertig leden een feit.

17 september 2015

Stop betutteling ouderen

Ouderen zijn (oud en) wijs genoeg om zelf te beslissen wat ze willen kopen van hun AOW-tegoed. Nu kunnen ze met hun Rotterdampas terecht bij een beperkt aantal winkels voor een beperkt aantal producten. Dat moet veranderen, betoogt SP-raadslid Josine Strörmann vandaag in de raadsvergadering.

7 september 2015

Serene wake voor slachtoffers Fort Europa

Foto: Liesbeth Hoogenboom/SP

Zo'n tweehonderd mensen herdachten gisteren de slachtoffers die vielen en vallen in de toegenomen vluchtelingenstroom de afgelopen maanden. Met muziek, poezie en bevlogen toespraken werd stilgestaan bij de mensen die de dupe zijn van het falend Europees om de oorzaken van de vluchtelingenstroom weg te nemen. Maar er was ook hoop: De wake is een begin van solidariteit in woord en daad.

4 september 2015

Vluchtelingen welkom in Rotterdam

(Update 17 september) Vluchtelingen zijn van harte welkom in Rotterdam. Dat zei SP-raadslid Josine Strörmann vandaag in een raadsdebat . Minister Dijkhof en het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) vroegen Rotterdam 400 tot 600 vluchtelingen op te nemen. Als het aan de SP ligt geeft het college gehoor aan dat verzoek