Nieuws, juni 2015

26 juni 2015

Arbeidersmacht! SP Rotterdam steunt de metaalwerkers

Vandaag was er weer een stakingsbijeenkomst van FNV Metaal in de Kuip. Net als de vorige keer stonden SP'ers klaar om koeken uit te delen aan de hongerige stakers. In hun strijd voor een beter salaris en behoud van ijzerstrerke arbeidsvoorwaarden staan ze niet alleen!

26 juni 2015

SP houdt focus op Zuid

Foto: SP

Het programmabureau Nationaal Programma Rotterdam Zuid (NPRZ) stelt dat de verbeteringen op Rotterdam Zuid een kwestie zijn van een lange adem. De SP onderschrijft dit en wil juist daarom vinger aan de pols houden. De komende tijd zal de partij gesprekken blijven voeren met bewoners en organisaties over hun betrokkenheid en over de voortgang van het programma. Deze gesprekken blijken een bron van verbetervoorstellen. In de bijlage een eerste sfeerverslag.

25 juni 2015

Knokken en boksen op zuid

De SP-fractie ging deze week buurten bij Stichting Zorgconcon, dat zich inzet voor  migrantenouderen in Feijenoord. Daarna namen ze een kijkje bij boksschool ´I Believe´ in  IJsselmonde. De boksschool is al 20 jaar bezig met jongeren in de buurt.

17 juni 2015

Budget voor poppodium volledig naar popsector

SP, GroenLinks en PvdA dienen morgen bij de raadsvergadering van 18 juni een voorstel in om het geld wat voor een poppodium bestemd was volledig te investeren in de popsector. Na het mislukken van de wedstrijd die was uitgeschreven door wethouder Adriaan Visser is het onduidelijk wat er nu gaat gebeuren met het bedrag van 900.000 euro.

Verbeter de aanpak Rotterdam-Zuid

Wat de SP betreft is het tijd om de aanpak van wijken met sociale problemen serieus te nemen. De huidige aanpak van het Nationaal Programma Rotterdam Zuid is teveel van bovenaf opgelegd. Bewoners, lokale ondernemers en gebiedscommissies worden niet betrokken. Om tot een effectievere aanpak op Zuid te komen gaat de SP concrete voorstellen indienen in de gemeenteraad van 18 juni.

17 juni 2015

Repaircafe: wegens succes uitgebreid!

De handige mannen en vrouwen van het Repaircafé Oude Westen staan voortaan twee keer per maand klaar om van alles en nog wat te repareren. Al enige tijd was het Repaircafé de eerste zaterdag van de maand geopend op het pand van de SP aan de Gaffelstraat 61B.