Nieuws, mei 2014

30 mei 2014

Ineke Palm loopt 40 km voor Syrische vluchtelingen

Donderdagnacht liepen ruim 1200 mensen van Rotterdam naar Den Haag. Veertig kilometer afzien uit solidariteit met vluchtelingen, die vaak duizenden kilometers moeten afleggen op zoek naar een veilig bestaan, en om geld op te halen voor vluchtelingen uit Syrië.

26 mei 2014

SP grootste partij op links in Rotterdam

De SP is de grootste linkse partij van Rotterdam en de derde partij van de stad. Dat is de uitslag van de verkiezingen voor het Europees Parlement van afgelopen donderdag. De SP haalde 11,3 procent van de stemmen in de stad, tegenover 8,6 procent vijf jaar geleden.

21 mei 2014

Open brief aan coalitie: SP vraagt bezinning over nieuw armoedebeleid

De Rotterdamse SP fractie vraagt in een open brief aan de coalitiepartijen Leefbaar Rotterdam, D66 en CDA om bezinning over het voorgenomen armoedebeleid. Het coalitieakkoord gaat uit van een bezuiniging van 22 miljoen jaarlijks op toeslagen en vrijstellingen voor de Rotterdammers die rond moeten komen met een inkomen op het sociaal minimum. Dat dreigt een 'regelrechte ramp' te worden vindt fractievoorzitter Leo de Kleijn.

21 mei 2014

Nestbeheer voor muskuseenden in Rotterdam

Er loopt een exotische eend rond in Rotterdam, namelijk de muskuseend. De muskuseend komt origineel uit Zuid-Amerika en is in Nederland gekruist met een gewone eend. Muskuseenden planten zich bijzonder snel voort en hun broedseizoen loopt wel van juni tot september. Vanwege de snelle voortplanting van de eenden worden ze in heel Rotterdam echter vaak als een probleem gezien. De SP-fractie stelt hierover vragen aan het college en pleit voor een stadsbrede uniforme aanpak dat goed uitgelegd moet worden aan bewoners.

19 mei 2014

Een week campagne in beeld

Aanstaande donderdag zijn de verkiezingen voor het Europees Parlement. Overal in de stad zijn deze week SP'ers op straat om met Rotterdammers in gesprek te gaan over het belang van de verkiezingen en de standpunten van de SP. Een week campagne in beeld.

16 mei 2014

Korte metten met discriminatie in horeca

De afgelopen maanden hebben er meerdere incidenten plaatsgevonden waarbij sprake is geweest van discriminatie in het uitgaansleven van Rotterdam. ROOD Rotterdam (jongeren in SP), is daarom het afgelopen weekend met een onderzoek gestart hoe jongeren discriminatie aan de deur ervaren door bij discotheken aan de deur te kijken hoe portiers selectief bepaalde minderheden weren.