Nieuws, december 2013

30 december 2013

Met Hof van Noord een Buurt OpStand

Ook in het reces ging de SP-fractie op stap voor de Buurt Opstand toer. Noord was eigenlijk al aan de beurt geweest maar het buurtinitiatief Hof van Noord  kon niet overgeslagen worden.

26 december 2013

Bewoners Puttershoek nog steeds in de kou

Inwoners van de Puttershoekse 'Wijk van je leven' zitten nog steeds in de kou vanwege een slecht werkend verwarmingssysteem. Al twee jaar voert de SP actie. Met succes, want eindelijk heeft verhuurder HW Wonen beloofd een vergoeding te betalen voor de te hoge stookkosten van de afgelopen jaren.
20 december 2013

Zwart Janstraat blij met eerste stap

Ondernemers van de Zwart Janstraat en Noordmolenstraat voerde afgelopen weken samen met de SP actie. De petitie 'Zwart Janstraat geen Spookstraat' werd aangeboden bij de deelgemeente en een week later is eerste stap gezet: De kerstverlichting hangt en komend half jaar zal parkeren op koopavonden gratis zijn. De SP feliciteerde de ondernemers met hun succes, maar er moet meer gebeuren: 'Stop en Shop'-parkeren terug en een plan van aanpak voor de leegstand en verloedering zijn nodig!

19 december 2013

SP motie voor beroep zorgindicatie aangenomen

Vanavond werd tijdens de laatste raadsvergadering van dit jaar bij de bespreking van de overheveling van zorg van het rijk naar de gemeente de motie van de SP aangenomen. Deze motie zorgt voor een mogelijkheid om tegen een zorgindicatie in beroep te kunnen gaan.

16 december 2013

BuurtOpStand in Carnisse en IJsselmonde

De SP-fractie en kandidaten vervolgden deze week de BuurtOpStand toer. Elke week gaan de SP'ers buurten bij nieuwe of bekende buurtinitiatieven. Hoe kan het beter? Vandaag bij het Van Swietenhof in Carnisse en Met Zuid in IJsselmonde.

12 december 2013

SP: “Milieuzone in het centrum en álle woningen in de stad energiezuinig”

SP lijsttrekker Leo de Kleijn pleitte gisteren tijdens het Groentrekkersdebat van Rotterdams Milieucentrum voor duidelijke en daadkrachtige maatregelen om de gezondheid van Rotterdammers te beschermen en om te werken aan een duurzaam schonere stad. “ SP zal zich blijven inzetten om de kolencentrales op de Maasvlakte dicht te houden, om een milieuzone in het centrum in te voeren en om alle woningen in Rotterdam energiezuinig te maken.”