Nieuws, mei 2010

31 mei 2010

Rotterdam voor Gaza eist opheffing blokkade

Het samenwerkingsverband Rotterdam voor Gaza, van onder meer het Palestina Komitee Rotterdam, SP, PvdA en GroenLinks spreekt zijn afschuw uit over de geweldadige aanval van Israël op de schepen van de Gaza Freedom Flotilla, afgelopen nacht. In een brief aan minister Verhagen pleit Rotterdam voor Gaza voor opheffing van de blokkade en een onafhankelijk internationaal onderzoek. Hieronder de tekst van de brief van Rotterdam voor Gaza.

29 mei 2010

'Studenten verdienen een studiebeurs'

Vandaag kruiste de Rotterdamse SP-fractievoorzitter Leo de Kleijn de degens met diverse kandidaten voor de Tweede-Kamerverkiezingen. De Kleijn, zelf geen kandidaat, viel in voor de Rotterdamse Jessica van Ruitenburg. Zijn centrale stelling, die hij verdedigde tegen D66-kandidaat Marty Smits, die luidde dat studenten inkomensondersteuning verdienen, zette hij helder uiteen.

29 mei 2010

Verslag Hoge Noodtour in Rotterdam 28-05

Gisterenochtend deed een SP-Kamerdelegatie NS-station Rotterdam Centraal aan. Zij protesteerden daarmee tegen het verdwijnen van de toiletten in de stoptreinen van de NS. Rotterdamse SP'ers ondersteunden de actie.

27 mei 2010

Rondkomen wordt een hele sport in Rotterdam

“Rondkomen wordt een topsport,”dat stelde SP-fractievoorzitter Leo de Kleijn vanmiddag bij het bespreken van het nieuwe coalitieakkoord. De Kleijn noemde het akkoord een voorbeeld van doormodder-, gebrek-aan-visie-, illusie-, struisvogel- en over-de-schuttingpolitiek.

Dance Parade weer 'welkom' in Rotterdam

Een motie om de Dance Parade voor Rotterdam te behouden, een initiatief van GroenLinks gesteund door de SP, werd afgelopen donderdag aangenomen door de gemeenteraad.

27 mei 2010

"Overheid moet de regie terugnemen"

"Als het goed wil komen met de ruimtelijke ordening in Nederland, dan moet de overheid de regie terugnemen," dat stelde SP kandidaat-Tweede Kamerlid Hans van Leeuwen gisteren tijdens een landelijk verkiezingsdebat dat het NAi samen met AIR Rotterdam had georganiseerd. En hij voegde er aan toe dat de overheid 'moet ophouden zich te verschuilen achter Europese aanbestedingsregeltjes" en "zich opnieuw moet ontpoppen als goed opdrachtgever met een visie."