Nieuws, oktober 2012

31 oktober 2012

Kinderpardon in de maak: ROS doet oproep

De onafhankelijke Stichting ROS is het Rotterdams Ongedocumenteerden Steunpunt. Het aankomende kabinet Rutte II heeft in het regeerakkoord een zogeheten Kinderpardon opgenomen, bedoeld voor kinderen van asielzoekers en ex-ama's (alleenstaande minderjarige asielzoekers) die voor hun achttiende langer dan vijf jaar in Nederland hebben gewoond. De Stichting ROS roept mensen die hier mogelijk voor in aanmerking komen nu al op om zich te komen melden.

25 oktober 2012

Zonder Schie is het Over

Zonder Schie is het Over. Het lijkt duidelijk, de SP-fractie was op pad in Overschie. Bewoners alarmeerden de SP over de geplande bochtafsnijding van de Delfste Schie. Met daarmee twee bruggen en een twee onnodige fietspaden om de ''onveilige'' situatie te verbeteren. De SP kwam buurten.

18 oktober 2012

''Wij zijn geen achterstandswijk, dat is ervan gemaakt''

Deze week stapte de Rotterdamse SP-fractie weer op de fiets om te buurten in Feijenoord. Bij de buurthuizen De Dam en De Arend waarvan de laatste de deuren zou moeten sluiten binnenkort. Er werd gesproken met vrijwilligers, bezoekers en de enkele overgebleven welzijnswerkers. Want van het welzijnswerk in Feijenoord is niet veel meer over en het wordt nog minder. Vrijwilligers genoeg, maar zonder ondersteuning en coördinatie werkt het niet.

17 oktober 2012

25.000 handtekeningen voor Havenmuseum

Meer dan 25.000 handtekeningen voor het behoud van het Havenmuseum zijn woensdag overhandigd aan de commissie JOCS (cultuur).

11 oktober 2012

Stop de vertrutting: horeca de ruimte en vrijheid op straat

Drinken mocht al niet meer, blowen en bedelen op straat wordt ook verboden. Een feestje na elf uur 's avonds in een café is ook niet meer gewenst in Rotterdam, als de burgemeester zijn zin krijgt. De SP wil die vertrutting niet in een stad als Rotterdam en wat betreft 'een jointje roken' geldt er gewoon een landelijk gedoogbeleid. Vandaag worden de horecanota en APV (Algemene Plaatselijke Verordening) 2012 behandeld in de gemeenteraad.

10 oktober 2012

Kees Korbijn - schrijver van liedjes tegen onrecht - overleden

Kees Korbijn, onze Rotterdamse volkszanger, is dinsdagmorgen overleden. Kees heeft heel wat van onze acties opgefleurd met zelfgemaakte liedjes. Kees is 86 jaar geworden.