Nieuws, mei 2012

31 mei 2012

SP in gesprek met de pop en andere kunsten

De Rotterdamse SP-fractie is al weken druk in gesprek met culturele instellingen; poppodia, theaters, gezelschappen en musea. SP-raadslid Josine Strörmann spreekt met hen naar aanleiding van het advies van de Rotterdamse Raad voor Kunst en Cultuur (RRKC) aan de gemeente.

30 mei 2012

SP op Dunya: zon, de crisis en ruimte voor popmuziek

Afgelopen zondag was de SP Rotterdam met een kraam vertegenwoordigd op het Dunya-festival. In de lentezon werd er gepraat over de crisis, de komende verkiezingen en wat de bezoeker zoal verder bezig hield. ROOD, de SP-jongeren, vroegen aandacht voor het feit dat het aanbod van poppodia in Rotterdam wel heel schraal is.

24 mei 2012

Sluiting Skatepark onnodig gekluns van gemeente

Met een prachtig skate- en bike-seizoen in het vooruitzicht is het Skatepark aan de Westblaak op last van de gemeente gesloten. Een te groot aantal toestellen op het terrein is zo verouderd dat de gemeente niet instaat voor de veiligheid. 'Dit is van een ongelooflijke knulligheid,' vindt SP-raadslid Josine Strörmann, 'door het gekibbel over wie het onderhoud moet betalen, staan de jongeren nu met lege handen.' Diezelfde jongeren lieten zich gisteren niet verleiden door het mooie weer maar kwamen naar de commissievergadering om hun verhaal doen.

20 mei 2012

Team SP: 40 km en 18.697 euro

In de nacht van 17 op 18 juni liep het SP-team samen met zo'n 1000 andere deelnemers de Nacht van de Vluchteling. De SP haalde 18.697 euro op voor het goeie doel: hulp aan ondervoede kinderen in vluchtelingenkampen. De deelname aan de Nightwalk was net als vorig jaar op initiatief van de Rotterdamse SP.

20 mei 2012

Superactie voedselbank

Afgelopen vrijdag ging de SP samen met andere politieke partijen in actie voor de Rotterdamse voedselbank.
Zo'n vijftig volle kratten met etenswaar werden er opgehaald, om de grote tekorten waar de voedselbank mee kampt, aan te vullen.

10 mei 2012

Buurten met Hoogvlieters

De SP-fractie kwam buurten in Hoogvliet om bij te praten met Hoogvlietse leden en vrienden van de SP. Hoe gaat het in dit grote stuk Rotterdam, ver van het stadhuis?