Nieuws, april 2008

30 april 2008

Postwerkers staken ook in Rotterdam

Met steun van de SP en de vakbonden zetten werknemers van TNT Post deze week hun stakingsacties voort. Rotterdam was dinsdag aan de beurt. Om klokslag 0.00 uur legden werknemers van het sorteercentrum aan de Terbregseweg het werk neer. Rotterdamse SP’ers en SP-Kamerlid Sharon Gesthuizen waren aanwezig om de stakers een hart onder de riem te steken.

29 april 2008

Mooi succes bewoners en SP: oplossing voor bus 77

Bij de start van de zomerdienst op 7 juli gaat de RET met een nieuwe ringlijn in de deelgemeente Charlois rijden. Wethouder Baljeu stelt dat voor, naar aanleiding van de motie van SP-raadslid Leo de Kleijn om de oude route van buslijn 77 te herstellen en de problemen die bewoners van Charlois al jaren aankaarten. De SP is blij met dat resultaat en zal, nog voor de gemeenteraad over het voorstel spreekt, aan bewoners in Charlois vragen wat zij van Baljeu's oplossing vinden.

27 april 2008

1 mei-festival op het Heemraadsplein

Op donderdag 1 mei, Dag van de Arbeid én Hemelvaartsdag, organiseert de SP een groot festival in Rotterdam. De centrale boodschap: de solidariteit terug in de stad! Naast muziek en theater zijn er op het festival veel gesprekken over werk en armoede, jongeren en ouderen met onder andere SP-Kamerlid Sadet Karabulut. Bezoekers hebben de mogelijkheid direct bij te dragen aan de solidariteit in de stad: het festival zal onder andere een mega-actiekaart versturen naar de postbodes die actie voeren tegen de liberalisering van de postsector.

27 april 2008

SP'ers op bezoek bij honderden leden

De Rotterdamse SP wil graag weten wie haar leden zijn: hoe ze denken over de SP en de stad, wat hen interesseert en of ze overwegen een bijdrage te leveren aan het werk van de partij. Daarom bezoeken SP'ers ieder nieuw lid dat zich aanmeldt. Het komende jaar gaan zo'n dertig bestuursleden, raadsleden en andere vrijwilligers ook op bezoek bij honderden bestaande SP-leden.

24 april 2008

Nieuwe burgemeester: geen Utrechtse taferelen in Rotterdam

Donderdagavond werd in de gemeenteraad gepraat over hoe de opvolger moet worden gevonden van burgemeester Opstelten, die in 2009 vertrekt. Het voorstel voor een referendum tussen twee kandidaten haalde het net niet. De SP stemde ook tegen.

24 april 2008

Participatiebanen? Geen dwangarbeid in Rotterdam

De SP-fractie dient vandaag tijdens een spoeddebat een motie in voor vrijwillige participatiebanen. Wethouder Schrijer (PvdA) wil in Rotterdam participatiebanen invoeren voor bijstandsgerechtigden. Die moeten verplicht aan het werk, met behoud van uitkering (en dus niet voor minstens het minimumloon) en krijgen een flinke sanctie op hun uitkering als ze weigeren. De SP vindt dat een slecht idee.