SP: nieuwe wethouders spelen mooi weer

25 juli 2006

SP: nieuwe wethouders spelen mooi weer

Dinsdag plaatsten SP'ers planten en bloemen op de centrummarkt op de Binnenrotte, om het college een handje te helpen bij het uitvoeren van hun 100-dagenprogramma. De SP hoopt dat als die doelen snel gehaald zijn, de wethouders aan de slag kunnen met de échte problemen in Rotterdam. Marktbezoekers werden gevraagd welke problemen er in hun wijk of omgeving moeten worden aangepakt, en hoe dat het beste kan.

Sinds een paar maanden heeft Rotterdam een nieuw college van burgemeester en wethouders van PvdA, CDA, VVD en GroenLinks. Pas in september komen ze met een collegeprogramma, waarin ze schrijven wat ze gaan doen. Maar deze zomer zijn ze al bezig met het uitvoeren van 37 doelen uit een 100-dagenprogramma, zoals bloembakken plaatsen op een aantal pleinen en fietspaden doortrekken. De SP vindt dat symbolische acties, bedoeld om mooie stukjes in de krant te halen.

In 100 dagen had dit college tal van beslissingen kunnen nemen die echt verschil maken. Onze wethouders zouden aan de slag moeten met de échte problemen in Rotterdam: de armoede, de werkloosheid, de woningnood, de veiligheid, de schooluitval.

Van u willen we graag weten wat de problemen zijn in uw wijk of omgeving die als eerste aangepakt moeten worden, wat voor oplossingen u daarvoor weet, en of u mee wilt helpen om dat voor elkaar te krijgen. Met uw mening kunnen we de nieuwe wethouders vertellen wat er volgens de Rotterdammers echt moet gebeuren in deze stad. Geef uw mening via het formulier!

100-dagenprogramma college is mooi weer spelen (24-07-2006)