100-dagenprogramma college is mooi weer spelen

24 juli 2006

100-dagenprogramma college is mooi weer spelen

Het nieuwe Rotterdamse college is hard bezig met het uitvoeren van haar 100-dagenprogramma. Vorige week plaatsten wethouders bloembakken op een aantal pleinen, en werd een fietspad bij de Kruiskade doorgetrokken. De SP is benieuwd wanneer het nieuwe college aan de slag gaat met de échte problemen in Rotterdam. De partij helpt daarom het college bij het uitvoeren van het 100-dagenprogramma, zodat de nieuwe wethouders snel met echt belangrijke zaken aan de slag kunnen.

Wethouder Dominique Schrijer plaatst een plantenschaalAanstaande dinsdag 25 juli om 14.00 plaatsen SP'ers een aantal bloembakken op de centrummarkt op de Binnenrotte, en huldigen deze plechtig in. Daarna vragen ze aan de marktbezoekers wat de problemen in hun omgeving zijn die als eerste moeten worden aangepakt. Volgens de SP zijn de 37 collegedoelstellingen voor deze zomer ofwel bestaand beleid, ofwel symbolische acties. De partij wil dat het college zo snel mogelijk aan de slag gaat met de echte problemen in Rotterdam: de armoede, de woningnood, de veiligheid, de schooluitval.

SP-secretaris Kevin Levie: “Het college blijft, zolang het mooi weer is, mooi weer spelen. Binnen deze 100 dagen had dit college tal van beslissingen kunnen nemen die echt verschil maken. Laat dat 100-dagenprogramma maar zo snel mogelijk uitgevoerd zijn – wij helpen graag een handje – dan kunnen onze wethouders daarna echt aan de slag.”